Úvod       O mněDiagnostika Reedukace Ceník Kontakty

Neuro - vývojová stimulace



info_outline Co je neuro-vývojová terapie/stimulace

Základ Neuro-vývojové stimulace (NVS) ve školní praxi tvoří Neuro-vývojová terapie. Neuro-vývojovou terapií (NVT) se snažíme vyřešit příčinu mnoha problémů učení a chování.  Testy i cviky vychází z psychomotorického vývoje dítěte.

V prvních měsících života dítěte mají vrozené primární reflexy za úkol zajistit životně důležité funkce. Primární reflexy v prvních šesti, nejpozději dvanácti měsících vyhasínají a jsou nahrazeny vyššími mozkovými funkcemi. Pokud přetrvává několik primárních reflexů, může to ovlivnit další neurologický vývoj, tzn. smyslové vnímání, rovnováhu, koordinaci pohybů a schopnost učení. Případné postižení i jen jedné funkce, negativně ovlivňuje i ostatní funkce. Proto kvůli primárním reflexům děti ve svém vývoji zaostávají a mají i problémy se čtením, psaním, symptomy ADHD a ADD, dyslexii, dyspraxii, logopedické a ortoptické vady, vertebrogenní potíže (bolesti zad), neurózy, chronickou únavu, autismus, anorexii a bulimii.
Problémy způsobené primárními reflexy mohou přetrvávat i do dospělosti, někteří dospělí pak například špatně zvládají stres každodenního života.

info_outline Možné symptomy přetrvávajících primárních reflexů u dětí

   chevron_right pozdě mluví (po 18 měsících)
   chevron_right pomočování i po dovršení 5 let věku
   chevron_right cucá palec až do 5 let nebo déle
   chevron_right problém naučit se oblékat (knoflíčky, tkaničky apod.)
   chevron_right problém naučit se jezdit na kole
   chevron_right strach z výšky, problémy s rovnováhou
   chevron_right nedokáže sedět v klidu (až do věku 11-12 let)
   chevron_right problém naučit se číst a/nebo psát
   chevron_right špatná koordinace oko-ruka, špatná vizuální percepce
   chevron_right píše s nataženou rukou nebo křečovitým držením tužky
   chevron_right píše s tváří opřenou o desku stolu nebo si podpírá hlavu rukou
   chevron_right často sedí na patách nebo na jedné skrčené noze
   chevron_right zakrývá si jedno oko rukou
   chevron_right nejasná laterální preference rukou přetrvávající po 8 roku věku
   chevron_right problémy s koordinací při tělesných cvičeních (např. u kotoulů, stoji na rukou, šplhu na laně aj.)
   chevron_right problémy naučit se hodiny
   chevron_right problémy řeči a artikulace
   chevron_right začarovaný kruh hyperaktivity a únavy
   chevron_right hypotonus nebo hypertonus svalů, problémy s držením těla
   chevron_right  přecitlivělost na světlo a nebo na zvuky
   chevron_right  a další.

info_outline Kdy s neuro-vývojovou stimulací začít a jak probíhá

Neuro-vývojová terapii (NVT) je možno použít u dětí od 4 let. Cvičení, resp. stimulace, je založena na jednoduchých cvicích, které napodobují pohyb vyvolaný primárními reflexy, čímž mozek stimulujeme, aby se postupně naučil správně kontrolovat fungování těla.

Při první návštěvě se testují přetrvávající primární reflexy a obdržíte soubor cvičení na jeden měsíc, které se s dítětem cvičí každý den cca 10 min. Stimulace probíhá 10 měsíců. Jednou za měsíc probíhá kontrola stavu cvičení a konzultace k další sestavě cviků. Je velmi důležité cvičit pravidelně a celou terapii dokončit. Aktivita přetrvávajících primárních reflexů se cvičením přirozeně potlačuje a mizí související potíže. Na počátku terapie se mohou stávající obtíže mírně zhoršit, protože cvičením se nejdříve odbourávají špatné pohybové a reflexní stereotypy a až poté se mohou cvičením vyvinout správné fyzické a psychické reakční vzory.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.